Maria Montessori defensava que la música, com el llenguatge, forma part de l´entorn natural del nen/a i, per tant, ha d’estar present de manera quotidiana a l’aula.
En els primers anys de vida, l´infant és especialment receptiu als sons, ritmes i melodies. A través de la música, pot explorar el seu cos, emocions i el món que l´envolta. A més, afavoreix el desenvolupament de l’escolta activa, la concentració i la coordinació motriu fina i gruixuda.
La música s’ha de tractar amb respecte a través de materials concrets, com campanes musicals afinades, instruments reals i cants suaus, sempre adaptats al moment evolutiu de cada infant. D’aquesta manera es converteix en un recurs valuós per acompanyar els infants en el seu creixement personal, emocional i cognitiu.

Català
Español