A la xerrada sobre arqueologia, els arqueòlegs que van venir ens van explicar coses bastant interessants, com qui són, quin és el seu treball i les eines que utilitzen, com es fan servir i per a què serveixen. Per a l’assignatura de Socials ajuda bastant a entendre millor les coses; per exemple, sense els arqueòlegs no sabríem res del nostre passat.
Ens van ensenyar ceràmiques romanes molt antigues i un os humà. Les ceràmiques estaven trencades, òbviament, però si t’explicaven més o menys de què eren i d’on venien, podies imaginar com era el recipient i adonar-te que estaven fetes a mà, no com ara, que es produeixen en massa.
L’os era d’un home, però no era romà, sinó medieval. També ens van ensenyar un aparell que no recordo com es diu, però era com una càmera amb un trípode que servia per observar els diferents estrats de la terra i les èpoques per les quals havia passat. Ens van explicar com funcionava i també ens van ensenyar altres materials.
Redactat per: Daniel Ensesa, alumne de ESO2C.

Català
Español